Support Live Help
Change Language
سبد خرید 0
شاخه ها
 
مقایسه محصولات
محصولی برای مقایسه انتخاب نشده است!
انجام مقایسه پاک کردن لیست مقایسه
آخرين محصولات
مچبند بدنسازی
مچبند بدنسازی
215,000ريال
 
رهگیری سفارش
کد رهگیری را می توانید از اطلاعات مربوط به سفارش در حساب کاربری مشاهده نمایید.
کد رهگیری سفارش:
رهگیری سفارش
لطفا منتظر بمانید...
 
لینکستان
سایت خبری تحلیلی ورزشی چمپکس نیوز


سایت خبری چمپکس نیوز


 
پرداخت آنلاین
 
تغییر واحد پولی
 

کمربند تمرین بدنسازی

آشنایی با کمربند

کمربندهای چمپکس برای حفظ یکپارچگی فشار بر ناحیه کمری در جابجایی های عمودی و افقی  وزنه ‏ها که شامل بالا و پایین آوردن وزنه‏ ها است، طراحی شده اند. کمربند با ایجاد فشار کافی بر محفظه شکمی و افزایش فشار حفره شکمی باعث ثبات بیشتر در بخش‏های عمقی بدن و ناحیه کمری می‏شود. نتیجه این امر افزایش توان فرد در جابجایی وزنه ‏های مختلف است. اما بدلیل یکی از خصوصیات خاص سیستم گردش خون در این ناحیه بهتر است که فقط در زمان های خاص از کمربند استفاده کنید.

در بازارهای بین‏ المللی کمربندها انواع متفاوت، با طرح‏های متفاوت دارند. به صورت کلی کمربندها به کمربندهای تمرینی و کمربندهای مسابقه تقسیم می‏شوند. کمربندهای تمرینی محافظت بیشتری از عضو در مقابل آسیب خواهند داشت. در مقابل کمربند‏های مسابقه‏ ای نقش محافظتی کمتری خواهند داشت. برای انتخاب نوع و طرح کمربند بایستی به هدف خود از خرید کمربند و همچنین نوع تمرینات توجه کنید( در صورت تمایل شرکت چمپکس رابط شما و متخصصان برای انتخاب نوع کمربند خواهد بود).

لازم بذکر است که افراد آسیب دیده در ناحیه پشتی باید از حمایت دقیقتر و مناسبتری برخوردار بشوند. لذا این دست افراد بهتر است با متخصصان جهت مشاوره تماس حاصل نمایند.

اهدف کمربند 

تحریک بیشتر برای عضله سازی در عضلات هدف.

دور کردن فرد از آسیب دیدگی‏ های دوره تمرینی بر  اثر جابجایی ناصحیح وزنه ‏ها و تکنیک نادرست.

مزایای استفاده از کمربند 

افزایش فشار بر عضلات هدف با ایجاد تمرکز و اعتماد به نفس بیشتر در حین تمرین

افزایش حس عمقی

کاهش دامنه حرکتی مفاصل مجاور و نگه داشتن آنها در محدوده ایمن

کاهش فشار بر عضلات ضعیف و غیر هدف

کمک به داشتن فرم بهتر حین تمرینات

کمک به داشتن تکنیک بهتر

تحریک بیشتر بدنی برای عضله سازی در عضلات هدف

دور کردن فرد از آسیب دیدگی‏های دوره تمرینی بر  اثر جابجایی نا صحیح وزنه‏ها و تکنیک نادرست

نحوه استفاده از کمربندهای تمرینی

کمربند باید در حدود مناسب بسته شود تا از خطرات محتمل دوری شود. ابعاد مناسب برای بستن شامل:

  • لبه پایینی کمربند در طرفین بدن؛ روی دو برجستگی لگن باشد.
  • قسمت جلو در محاذات همین دو برجستگی و لبه پایینی کمی پایین‏تر از دو برجستگی باشد.
  • قسمت پشتی کاملا" گودی کمری را پر کند و همچنین با ناحیه باسن تماسی نداشته باشد.
  • کمربند به حدی محکم نباشد که نتوانید پای خود را بالا بیاورید و یا با بالا آوردن پا احساس فشار در ناحیه شکمی کنید.
  • لازم نیست کمربند کاملا محکم باشد اما باید در جای خود کاملا" بصورت مناسب قرار بگیرد. با این حالت عضلات شکمی قادر به حفظ فشار مناسب خواهند بود و مهره های کمری و مجموعه کمر را در حالت مناسب حفظ خواهند کرد.
  • اگر می‏خواهید وزنه جدیدی را در تمرینات شروع کنید، می‏توانید از کمربند در یک یا دو هفته اول استفاده کنید.
  • سعی کنید با حفظ فرم مناسب حین تمرین و با حداقل استفاده از کمربند تمرینات ابتدایی و میانی از جلسه تمرینی خود را پشت سر بگذارید و در ست‏های انتهایی، انتهای سوپر ست‏های وزن و انتهای جلسه تمرینی( در صورتی که وزنه‏ های سنگین در برنامه خود دارید) از کمربند استفاده کنید.
  • در ست‏هایی که از کمربند استفاده نمی‏کنید عضلات عمقی ناحیه شکمی شما با فعالیت برای حرکات تمرینی و روزمره تقویت می‏شوند.
  • در نحوه انجام حرکات خود یا به عبارتی تکنیک انجام حرکات خود دقت کنید چرا که اگر تکنیک اشتباهی را بکار ببرید حتی با وجود بهره‏ مندی از کمربندهای استاندارد، تمرینات شما منتهی به آسیب خواهند شد.

آسیب‏های ممکن در اثر عدم استفاده از کمربند

آسیب ‏دیدگی از ناحیه کمر در بین جمعیت زیادی از جهان شایع است. کمردردها دلایل مختلفی دارند. از جمله این دلایل می‏تواند فشار بیش از حد و همچنین فشار با شدت کم اما با تکنیک نادرست باشد. از جمله این آسیب‏های محتمل بشرح زیر است:

  • فتق دیسک و نازک شدن دیسک: پاره شدن دیسک بین‏مهره‏ای است. بدنبال وارد شدن فشار بیش از حد به ستون مهره‏ها، قسمت حلقوی محیطی دیسک ( آنولوس فیبروزوس) پاره شده و قسمت مرکزی ( نوکلئوس پولپوزوس) از بین شکاف پارگی به بیرون راه پیدا میکند. این قسمت بیرون زده را هرنی یا فتق میگویند.
  • خرابی یا دژنرسانس دیسک بین مهره ای Degenerative disc disease: یکی از شایعترین علل کمردرد است. خراب شدن  دیسک در واقع یک بیماری نیست بلکه یک روند طبیعی است که با بالا رفتن سن در همه افراد ایجاد میشود. همانطور که با بالا رفتن سن افراد، پوست چروکیده میشود، موی سپید میشود، استخوان‏ها تراکم خود را بتدریج از دست میدهند، در دیسک بین مهره ای هم کم کم تغییراتی ایجاد میشود که موجب اختلال در عملکرد آن میگردد. به همین علت نام آن تغییرات را خراب شدن یا دژنرسانس میگذارند. دژنرسانس از لحاظ لغوی به معنی پیر شدن است. این خراب شدن در اثر کار زیاد دیسک است. ضربات مکرری که در طول زندگی به دیسک وارد میشود بتدریج ان را فرسوده و پیر و خراب می‏کند. پس خراب شدن یا پیر شدن دیسک بین مهره ای یک روند تدریجی و طبیعی است با این حال در بعضی افراد این روند سریعتر و در سنین پایین تر بوجود میاید و در بعضی دیگر دیرتر. همچنین بعضی ضربات و آسیب هایی که به ستون مهره وارد می‏شود میتواند موجب تسریع این روند شود. بعضی فعالیت های سنگین بدنی میتوانند فشار زیادی را بر دیسک وارد کرده و موجب خراب شدن زودرس آن شوند.
  • ·       اسپوندیلولیستزیز: اسپوندیلولیستزی Spondylolysthesis به معنای سر خوردن یک مهره به سمت جلو روی مهره پایینی است. شایعترین محل بروز آن محل اتصال مهره های کمری به خاجی است یعنی معمولاً مهره پنجم کمری روی مهره اول خاجی یا ساکروم به سمت جلو سر میخورد. اگر این سر خوردن و به جلو آمدن مهره شدید باشد کانال نخاعی تنگ شده و به ریشه‏های عصبی فشار وارد می‏شود که این خود موجب بروز علائم عصبی در بیمار می‏گردد.
  • گرفتگی‏ های عضلانی، پارگی‏های عضلانی در عضلات پشت و کمردرد های مزمن .


تمریناتی که حین آنها می‏توانید از کمربند استفاده کنید.

استفاده از کمربند در حرکات اسکوات، ددلیفت و لیفت با برخورداری از تکنیک مناسب بسیار مفید است.

کمربندها همچنین در تمامی تمریناتی که در حالت ایستاده انجام می‏شوند، کمک کننده اند.

زمان‏های نامناسب استفاده از کمربند

از بستن کمربند در طول ست‏های سبک خودداری کنید.

از کمربندها در ست‏های نزدیک به ماکسیمم فشار یا ماکسیمم فشار اسفاده کنید. در واقع زمانی که فشار وارده به بدن شما در حد 80 درصد از توان حداکثری شما یا بیشتر است از کمر بند استفاده کنید تا از آسیب ‏دیدگی‏ های احتمالی دور بمانید.

از پوشیدن کمریند در همه ست‏های تمرینی جدا خودداری کنید، در غیر این صورت عضلات ناحیه پشتی و شکمی شما اجازه عملکرد عادی را نخواهند دید و حین فعالیت‏های روزمره دچار عدم هماهنگی برای فعالیت خواهند بود. در نتیجه شمار مستعد کمردرد خواهید شد.





کمربند بدنسازی Back Keeper Pro7
کمربند Back keeper چمپکس همه مزیت های یک کمربند وزنه برداری نایلونی را در خود دارد. سبک، با حفظ امکان گردش هوا، مقرون به صرفه است و دارای طراحی منحصر به فردی است که پایداری و راحتی را به حداکثر م... خريد افزودن به مقایسه
کمربند بدنسازی Peak Fitness
کمربند وزنه برداری نایلونی Peak Fitness PRO7 چمپکس مقرون به صرفه و گزینه قابل اعتمادی برای ورزشکاران درهر اندازه و مهارتی می باشد. خیلی نازک تر و سبک تر از کمربندهای سنتی چرمی است. این کمربند بخ... خريد افزودن به مقایسه
کمربند بدنسازی Power Man Pro7
کمربند Power Manچمپکس برای پر کردن ناحیه پایینی کمر منطبق با شکل طبیعی آن و پایدارسازی ماهیچه های ناحیه شکمی طراحی و ساخته شده است. پهنای 18cm پشت درکنار نوار سرتاسری 6cm آن علاوه بر جایگیری منا... خريد افزودن به مقایسه

نمايش 1 تا 3 (از 3 محصول)
1
پیغام موفقیت
محصول مورد نظر با موفقیت به سبد خرید افزوده شد.